۱۳۹۱ مهر ۱, شنبه

کتاب تعالیم در یک نگاه – به روایت شاگردان ایلیا رام الله

کتاب تعاليم در يک نگاه
به روايت ال ياسين
ایلیا رام الله, ضد فرقه رام الله, ایلیا,ایلیا میم,ایلیا رام الله,ایلیا میم رام الله,الیاس رام الله,پیمان فتاحی, جمعیت ال یاسین,ضدفرقه ایلیا رام الله,ال ياسين, معدن الماس,چاه نفت، ایلیا رامالله, ضد فرقه ایلیا راماللهكتاب تعاليم حق که عمدتاً شامل بازنويسي بخشي از سخنراني‌هاي ايليا «ميم» در سن 23 سالگي مي‏باشد، قسمتي از تعاليم عمومي و آشكار ايشان محسوب مي‏شود.
مهم‏ترين و كليدي‏ترين مفاهيمي كه در كتاب تعاليم حق بيان شده است عبارت است از تسليم الهي و خدمت به خداوند به عنوان عامل اصلي رستگاري و خوشبختي انسان؛ آمدن روح خدا به زندگي انسان بعنوان عامل اصلي هدايت و تعليم و رهايي؛ زنده پرستي و ترك مرده پرستي، عشق الهي و عاشقانه زيستن در حضور خداوند بعنوان طبيعي‏ترين و متعالي‏ترين شيوة زندگي انسان؛ مكر‌هاي شيطاني، فريب‌هاي نفساني و موانع هدايت الهي بعنوان عوامل محروميت انسان از نور و روح و حضور خداوند و مانع تحقق زندگي حقيقي انسان؛ توهم زدايي و ذكر نام خداوند بعنوان ريسمان و كليد ارتباط الهي.
با اينحال جوهر اصلي تعاليم حق (و تعاليم عمومي ايليا «ميم») رامي‏توان در مفهوم «تسليم الهي» بيان كرد. در فرمايشات ايليا «ميم» اين مطلب به شكل‌هاي مختلفي بيان شده است.
«تسليم باشيد تا رستگار شويد.. تسليم خداوند باشيد تا از روح خداوند برخوردار شويد…
(در جاي ديگر) تسليم خداي زنده باشيد تا زنده شويد و زندگي حقيقي را بيابيد…
الهي ‏‌اي كه با مني تسليم و خدمتگزارم و در روز و شب تو را مي‏خوانم…»
تمثيل‏هايي كه در كتاب تعاليم حق بيان شده است ترسيم كنندة واقعيات وضعيت انسان، تداوم وضعيت مرگبار كنوني و راه حل‌هاي اصلي انسان براي خروج از وضعيت ويرانگر موجود مي‏باشد. همچنين در اين تمثيل‏ها تصويري زنده و گويا از ارتباط انسان با خدا و رابطة خدا با انسان ارائه شده است. اين تمثيل‏ها به شيوه‏اي ساده و مؤثر توانسته‏اند مفاهيم مذكور را به شنونده منتقل كرده و لااقل چشم شنونده را بر وضعيت موجود و مطلوب خود باز كنند.
كتاب تعاليم حق را مي‏توان بستر و زمينة اصلي درك و ورود به ديگر تعاليم ايليا «ميم» دانست. بنابراين مي‏توان آن را به عنوان مبنا و پاية تعليمات ايليا به حساب آورد. خواندن تدريجي كتاب تعاليم حق يكي از تأكيدات استاد براي فهم تعليمات باطني بوده است. گزارش‌هاي متعددي از خوانندگان مختلف اين كتاب نقل شده است كه همة آنها حاكي از تأثير گذاري مطالب كتاب در تغيير فهم و آگاهي و نيز دگرگوني در بينش‏ها و انديشه‏ها و تغيير در حوزة ارتباط الهي افراد مي‏باشد. اغلب خوانندگان اين كتاب عنوان داشته‏اند كه با هر بار خواندن كتاب به درك مفاهيم تازه‏اي دست يافته‏اند و حضوري زنده و جاري را در آن تجربه كرده اند. [1]
«تسليم باشيد و خود را براي برخورداري از روح خدا و تجربه حضور خدا آماده سازيد. خداي زنده را بپرستيد تا زنده شويد و خداي زنده را بيابيد و زندگي يابيد.»
« تنها، خداي يگانه و زنده و حاضر را بپرستيد و براساس حضور يگانه او زندگي كنيد. به عهد الهي وفادار بمانيد و در روز و شب خدا را بخوانيد و عهد خود را با خداوند تجديد نماييد. با تمام وجود خود اعتراف كنيد الهي تسليم‏ام و تسليم الهي را تحقق بخشيد.»
« تسليم خلاصه عهد ياران خداست و خود، عصاره تعاليم حق است … تسليم، عهد بالاروندگان و اصحاب حق است و هدايت‏يافتگي و روشن‏شدگي، و برخورداري از روح الهي جز به آن ميسر نمي‏گردد.»
« تسليم راز يگانگي و اتصال با هستي لايتناهي الهيست و شناخت خداوند از طريق آن حاصل مي‏شود. تسليم شدگان به اتصال و اتحاد الهي نايل مي‏شوند و آنان در حضور الهي ذوب مي‏شوند، فنا مي‏گردند و تا ابد بقا مي‏يابند.»
لینک دانلود کتاب تعالیم حق

[1] فرستاده خدا (ص): آيا شما را از بخشنده ترين بخشنده خبر ندهم ؟خداوند بخشنده ترين بخشنده است . و من بخشنده ترين فرزند آدم هستم و بعد از منبخشنده ترين شما ، مردى است كه دانش را آموزش دهد و از اين راه دانش او پخش شود . او در روز قيامت به تنهايى همچون يك امّت برانگيخته مى گردد و نيز مردى كه در راهخداوند عزوجل جانبازى كند تا كشته شود.
کلیدواژه ها: ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ضد فرقه رام الله, ضد فرقه رام الله, ضد فرقه رام الله, ضد فرقه رام الله, ضد فرقه رام الله, ضد فرقه رام الله, ضد فرقه رام الله, ضد فرقه رام الله, ضد فرقه رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله ,ایلیا رام الله, ایلیا رام الله ,ایلیا رام الله ,ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله, ایلیا رام الله ایلیارامالله, ایلیا رامالله, ایلیا رامالله ایلیا رامالله, ایلیا رامالله, ایلیا رامالله, ایلیا رامالله, ایلیا رامالله, ایلیا رامالله, ایلیارامالله, ایلیا رامالله, ایلیا رامالله ایلیا رامالله, ایلیا رامالله, ایلیا رامالله, ایلیا رامالله, ایلیا رامالله, ایلیا رامالله
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر